Neli

“Neli” on vastus küsimusele, “mitu meest läheb tarvis, et tõsta üks arvuti ühest ruumist teise?”

“Üks” on vastus küsimusele, “mitu naist sellega ilma vingumiseta ja õigeaegselt hakkama saaks?”

Oleks ma teadnud, et see nii keeruline ülesanne on, oleks ma selle arvuti ise oma eelmises kabinetis lahti ühendanud, uude kabinetti viinud ja uuesti juhtmed ära ühendanud. Oleks säästnud palju stressi ning IT-osakonna erikomando väärtuslikku aega.

Kahjuks ei aimanud ma IT-osakonnale süütut meili saates, et nad mulle seepeale kaks tursket eririietuses ja high vis vestides kappi ukse taha saadavad. Meenutas nagu natuke Itaalia carabinieride loogikat, miks nad alati kahekaupa ringi liiguvad – sest üks oskab kirjutada ja teine lugeda. IT osakonna erikomando meestest tundis numbreid ja suutis arvuti sülle võtta vaid üks, kuna teisel oli äärmiselt vastutusrikas uste avamise ülesanne. Ohkisid ja puhkisid üsna veenvalt seejuures mõlemad, aga arvutit seina tagasi ühendada ei osanud neist kumbki. “Selleks on meil eraldi mehed,” tuli uhke vastus mu imestunud küsimusele ja erikomando mehed kadusid ukse paukudes, jättes endast maha austusväärse juhtmepuntra. Oleks võinud muidugi ise harutama ja ühendama hakata, aga lõppude lõpuks, mida mina ka naisena juhtmetest tean eksole. Noja pealegi, nüüd oli mul juba sportlik huvi näha, kui palju väärt mehi selle koletu töö peale oma aega ja oskusi rakendab.

“Eraldi mehed” saabusid juba tunni pärast, mis oli minu jaoks küll liialt kiiresti. Ma olin plaaninud ilma arvutita passida ja nende järele oodata ikka oluliselt kauem. Hingasin kergendatult, kui vähemalt üks neist suutis edukalt telefonil ja arvutil vahet teha, osutades kindlalt “see on telefon!” laual lebavale kõneaparaadile.  Teine ühendas isegi juhtmeid, aga see oli muidugi juba pisiasi eelneva intelligentsi kõrval ja osutuski kindlasti võimalikuks vaid seetõttu, et tema paariline talle eelnevalt hindamatut teavet paiskas.

Kella ei tundnud mitte ükski neist neljast, aga ilmselt ei ole see nende ameti juures ka määrava tähtsusega. Kui oled ikka eelnevalt lubanud kohale ilmuda kell 10 hommikul, siis iseenesest sobib ju 12 ka. Sest mis neil naistel ikka muud teha, kui oma kabinetis passida ja mehi oodata. Nii et tegelikult ma ei tohiks vinguda. Ehkki mulle jääb elu lõpuni ebaselgeks, mis nipiga mehed suutsid maailma valitsema hakata. Behind every successful man there is a woman rolling her eyes. 

 

 

 

 

Leave a comment